Saturday, April 11, 2015

Paksi Mimpi Berputar Melawan Jam

Aku sebagai Perdana Menteri. Pentadbir yang berkuasa di dalam negeri aku sendiri. Aku membina jalan raya yang teguh, bertar, setiap rataan bitumen mengikut balancing. Sebagai pemimpin, aku mahu mencuba sendiri jalan yang aku bina sebelum diserahkan pada rakyat.

Bertuahnya aku, mempunya sebuah kereta yang cantik. Aku bawa kereta ini ke jalan yang baru aku bina, selama aku memandu, baru aku terasa gegarannya disaat penghujung jalan. Padahal sebelum aku melayari jalan ini ianya berjalan lancar.

Entah. Walaupun kereta yang cantik. Jalan raya yang dibina pula tak sesuai. Senyum ketika aku memandu. Namun ada saja halangan untuk aku teruskan perjalanan. Andai cantik di mata kita, haluannya pula tidak sesuai.

Jalan ini untuk kenderaan yang tidak berkuasa tinggi. Berjenama tempatan. Tapi kereta yang aku guna dibuat dari eropah. Andai salah guna, perlu rujuk pada HQ jenama tersebut. Bengkel tak boleh bikin.

Aku menyesal.

No comments: