Sunday, November 08, 2009

Lelaki sejati

Semua orang sibuk buat blog, tapi apa objektif blog mereka? Adakah mereka tahu? Atau buat blog saja suka suka? Bagi aku blog ini sebuah tempat menyuarakan pendapat yang tersendiri. Semua orang berhak bersuara kan? Tapi ini bersuara di dalam hati. Di kira macam bermonolog lah kan. Aku bajet bagus je. Iskk

Kali ini aku nak bercerita dan pendapat aku tentang apa itu lelaki. Kita di dunia ada 2 jantina sahaja. Sama ada lelaki dan perempuan. Betina dan jantan. Yah itu satu fakta. Tetapi sekarang pondan dan gay dan sama waktu dengannya tiba tiba muncul dengan sendiri. Apa punca?

Mereka tak yakin dengan jantina yang tuhan dah beri. Lagi nak ubah jantina, konon kuasanya sama dengan tuhan nk ubah2. Satu lagi alasan mereka, mereka tak prcaya dengan perempuan dah. Hanya lelaki yang memahami isi hati ku ini. *bacha,pinjam baldi jap

Kalau namanya lelaki sejati, kau perlu meminati bola sepak! Tak kira kau minat atau tdak minat, kau perlu pura pura minat. Atleast, bila lelaki sembang ada juga isi nak kau balas. Kedua, kau perlu ada sifat ego terhadap perempuan. Jangan layan sangat perempuan. Buat perempuan yang tergila gila akan kau. Bukan kau yang mengorat. Memang best.

Ketiga, lelaki perlu berani. Buang ego dan malu kalau nk suarakan pendapat atau isi hati. Tapi kalau terhadap perempuan, luahkan saja isi hati kau. Jika dia reject, kau jangan paksa dia. Terus pergi, jangan ganggu dia lagi. Pasti dalam masa seminggu dia akan cari kau semula.

Ini pendapat aku, aku berhak dan aku sedang berubah ingin menjadi seperti ini.

11 comments:

Just Another Bad Blog said...

haha bagus je kalo ade 'lelaki sejati' macam nash ni.

kawan lelaki kat skool saye plak x habis2 nak back stab saye

kadang2 naik menyampah jgak dgn bdak lelaki zmn sekarang,

they're so annoying(bukan nashreeq la)

:)

Anonymous said...

perlu ke semua lelaki ada sifat ego . ye mmg perlu . dan lelaki tk bole salah kn perempuan sahaja . perempuan sekarang nie ada yg lesbian . alasan nya sama sahaja sebab tk percaya kn lelaki .
kn ? betul ? :)

nashensem said...

Tak perlu ada ego pon takpa
tapi nmpk sangat lah kelemahan kau bukan lelaki. Tapi biasanya ia akan jadi sendiri ego tu. Kita pun tanak. Yah, lesbian : gay sama ja. Anonymous ni sapa? nk gak tau.

Anonymous said...

kita selalu tgk ego lelaki , ego perempuan mcm mana pulak ? AHAK AHAK :D

Anonymous said...

nak tau ke Anonymous nie sape ? :)
*keningkening

nashensem said...

sape weh ? serius nak tau. Gila boleh buat takleh tidur

Anonymous said...

HAHA , tk cayaaa laa , HAHA
okeyy then im sara . :)

nashensem said...

sara mana ? tak knal2

Anonymous said...

mmg la tk knal , anonymous DUH .

jaiman said...

Nashensem eh? Syok gak baca pendapat awak tentang lelaki ni...:D

Mimi said...

nash, pndgn ko psal gay..lesbi..laki sejati xsejati ni sgt best. & aku stju
keep on blogging ;p