Wednesday, March 18, 2009

dari hulu ke bandar

Semalam aku keluar ke Kuala Lumpur untuk bertemu dengan Cik D di KLCC. Ya, mungkin ini kali pertama aku keluar sendirian dengan menaiki keretaapi. Banyak juga stesen perlu aku melompat untuk sampai ke destinasi. Aku tak tahu sangat jalan, tanya akak kaunter lrt.

Mangsa Tak Tahu Jalan : Kak, ni nak pgi klcc cmne ?
Akak kaunter : (terus mengambil card lrt dan scan)
Mangsa Tak Tahu Jalan : (Aku bingung mungkin akak ni pekerja pekak dan bisu)
Akak kaunter : (terus mengambil card lrt tadi dan beri pada aku)
Mangsa Tak Tahu Jalan : Kak ni nk turun kat mane ni ? Saye da la tak tahu.
Akak kaunter : (angguk-angguk je)

-___- pening kepala memikior. Akhirnya aku tanya pada abang yang jaga di lorong pintu lrt tu.


Mangsa Tak Tahu Jalan : Bang, ni nak pgi klcc cmne ?
Abang separa rempit : Haaa ? Ko naik la bintang (sambil gelak dengan kawannya)
Mangsa Tak Tahu Jalan : (Kong ajo betul, aku tanye btoi2. Ko buat lawak plak?)
Abang separa rempit : Takde la, kau turung masjid jamek nnti tuka tren. Dah smpi masjid jgn lupa solat!
Mangsa Tak Tahu Jalan : Errr, ye bang ye bang. Trime kasih bang

Aku buat tak tentu hala laaa, mmg chill gila la perasaan aku. Orang tgk aku mcm orang gila. Hati aku kering gila, tak tahu malu kan. Dalam Lrt, aku senyum depan awek, relekk jeeee. Die pun senyum balik, halamak. last last smua org aku snyum, nenek ke pak cik ke bangla ke. Depa senyum kat aku balik, ceria betul idop aku.

Lebih baik kita bertanya, dari berlagak tahu

2 comments:

fezaL Mohd said...

Abang separa rempit : Takde la, kau turung masjid jamek nnti tuka tren. Dah smpi masjid jgn lupa solat!

hahaha abe rempit yang sejati hahaha..

ko budak kl pown leh sesat
ak asl turun kl

sure sesat haha biasa lar dak epoh.katakn

Anissa Rodriguez said...

better naik bus. =.=